تعمیر و نگهداری موتورسیکلت + نکات زمستانی

تعمیرات موتور در شرق تهران
Rate this post

مواردی که باید به طور مرتب در موتورسیکلت مراقب آنها بود
در این بخش اصول اولیه نگهداری موتورسیکلت را توضیح می دهیم تا با رعایت آنها اطمینان حاصل کنیم که موتورسیکلت شما در بهترین حالت قرار دارد. اگر به این موارد توجه نکنید و مرتب از آنها مراقبت کنید، برخی از قسمت های موتورسیکلت شما تحت فشار زیادی قرار می گیرد و آسیب می بیند. با این کار عملکرد این قطعات تغییر می کند و حتی ممکن است شاهد خرابی آن ها باشید. شاید فکر کنید که مراقبت منظم از موتورسیکلت خود منطقی و قابل توجیه نیست، اما باید بدانید که این درمان ها در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. در ضمن اگر قصد سفر طولانی دارید توصیه می کنیم قبل از شروع سفر مراقب موتورسیکلت خود باشید تا در طول آن دچار مشکل نشوید (بدیهی است که این مراقبت به نجات جان شما نیز کمک می کند). .

مورد اول: تعویض روغن موتور.
تعویض روغن کار بسیار ساده ای است، اما همین کار ساده نقش حیاتی در عملکرد صحیح موتورسیکلت شما دارد. اول از همه، اگر قسمتی از موتورسیکلت شما آلومینیومی است (مثلاً اگزوز)، باید آن را بپوشانید. برای این کار می توانید از فویل آلومینیومی یا چیزی مشابه استفاده کنید. پس از پوشاندن قطعات آلومینیومی، موتور را روشن کرده و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه کار کند. این کار باعث کاهش ویسکوزیته روغن موتور و تخلیه آسان آن می شود. حالا می توانید موتور را خاموش کنید. اطمینان حاصل کنید که موتورسیکلت تراز باشد و به هیچ سمتی کج نشود. پلاگین تخلیه روغن را پیدا کنید و آن را باز کنید (توصیه می کنیم قبل از انجام این کار به بخش تعویض روغن کتابچه راهنمای موتورسیکلت خود مراجعه کنید، زیرا ممکن است برای دسترسی به این دوشاخه نیاز به جدا کردن سایر قطعات داشته باشید). یک ظرف زیر این درپوش قرار دهید تا روغن مصرف شده خارج شود. نکته بسیار مهم بعدی در نگهداری موتورسیکلت فیلتر روغن است.
پس از تخلیه روغن موتور، باید یک فیلتر روغن جدید نصب کرده و روغن جدید را داخل موتور بریزید. توصیه می کنیم از قیف برای ریختن روغن استفاده کنید. در غیر این صورت، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود زمان زیادی را صرف تمیز کردن کنید. همچنین مطمئن شوید که از نوع روغن مناسب برای موتورسیکلت خود استفاده می کنید. همچنین می توانید هر بار که روغن را تعویض می کنید، درپوش تعویض روغن را تعویض کنید، اما انجام این کار ضروری نیست. مورد دوم: تعویض فیلتر هوا.
این تاثیر مستقیم بر عملکرد موتور سیکلت شما دارد. همانطور که می دانید فیلتر هوا به طور کامل از ورود ذرات و کثیفی به داخل موتور جلوگیری می کند. اگر فیلتر مسدود شده باشد، در هنگام شتاب گیری متوجه تاخیر محسوسی خواهید شد. تعویض فیلتر هوا تنها یک ایراد دارد: ممکن است مجبور شوید برای دسترسی به آن قسمت های مهمی را باز کنید. همچنین در برخی از موتورسیکلت ها امکان دسترسی به فیلتر هوا از زیر باک بنزین وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *